News :: Live working maintenance
خط گرم در واقع به خط انتقالي گفته مي شود كه برق در آن جريان دارد و به عبارتي ديگر خطي است كه ولتاژ دارد. نيل به اهداف صنعت برق، رضايت مشتركين، فروش انرژي بيشتر، كمك به توليد بيشتر در بخش صنايع، جلوگيري از فرسودگي و استهلاك زود هنگام تجهيزات شبكه بخاطر كليدزني هاي مكرر و كاهش تلفات از جمله مزاياي تعميرات با خط گرفم به شمار مي رود.
با توجه به لزوم آشنايي و كسب مهارت متخصصان تعميرات خطوط، با روش هاي نوين تعميرات به ويژه در خط گرم، هرازگاه دوره هايي در شركت هاي مختلف برگزار مي شود كه دوره اي مشابه نيز با هماهنگي شركت توزيع نيروي برق برپا شده بود.
در حاشيه دوره آموزشي مذكورگفت وگويي با مهندس صحتي صورت گرفت و وي در اين گفت وگو تصريح كرد: با بهره گيري از دانش خط گرم ، خاموشي هاي خواسته برق را به فراموشي مي سپاريم .
مهندس ممدرضا صحتي در حاشيه برگزاري دوره آموزشي خط گرم گفت: هدف شركت توانير كاهش قطعي برق است و توزيع نيروي برق با تجهيزو آموزش كار گروه خط گرم در راستاي اين هدف گام برميدارد.
وي فراهم بودن بستر لازم براي آموزش وتشكيل گروه خط گرم را يادآور شد و در اين باره گفت : با آموزشهاي خط گرم ، امكان استفاده از اين دانش در كليه شهرستانهاي استان فراهم خواهدشد و پيمانكاران خبره در اين بخش مي توانند با سرعت بيشتري در اين خصوص نقش آفريني نمايند.
وي استقبال پيمانكاران در اين بخش را خوب ارزيابي كرد وخاطرنشان ساخت: درحال حاضر سه پيمانكار با خريدلوازم خط گرم تجهيز شده وپس از آموزش اين دوره ها ، به راحتي مي توانند در كنار ديگر پرسنل بهره بردار انجام وظيفه نمايند.
مديرعامل شركت تخصص و مهارت را از ويژيگي هاي لازم براي كار بر روي خط گرم عنوان نمود و بر بالابردن آگاهي واطلاعات ، ايمني و سرعت عمل پرسنل بهره بردار تاكيد كرد.
وي مجموعه خاموشي هاي خواسته را در بخش توسعه و سرويس ونگهداري دانست وافزود: تنها يك سوم خاموشي ها ما مربوط به خاموشي هاي ناخواسته است.
صحتي خاطرنشان كرد: با رشد آموزش و تجهيز گروه خط گرم مي توان خاموشي هاي از پيش برنامه ريزي شده را مديريت و به صفر رساند.
مهندس صحتي افزود : 80درصد خاموشي ها مربوط به سرويس ونگهداري با ارتقاء گروه خط گرم مديريت خواهد شد.
وي تاكيد كرد:براساس برنامه استراتژيك تا سال 1404 مي بايست خاموشي هاي از پيش برنامه ريزي شده به حداقل ممكن تقليل يابد.
مديرعامل، شركت توزيع نيروي برق استان يزد را به عنوان شركت استراتژيك محور خواند وافزود: دفتر منابع انساني با پيگيري اجراي شاخص هاي اندازه گيري و همدلي پرسنل معاونت بهره برداري در تحقق اهداف شركت گام برخواهد داشت.
وي همچنين برگزاري دوره آموزشي خط گرم را همسو با سياستهاي كلان شركت دانست وبر سرمايه گذاري در اين بخش تاكيد كرد.
مهندس صحتي عنوان كرد: در حال حاضر 20 نفر از نيروهاي آموزش ديده پيمانكار و پررسنل بهره بردار در اين دوره آموزشي شركت داشته وبراي كار با خط گرم در شهرستانهاي ميبد ، اردكان و حوزه ستاد شركت آماده شده اند.
وي آموزش سطح يك از راه نزديك خط گرم را مقدمه و پيشنياز كار برشمرد وافزود: در اين دوره چگونگي اصلاح رابط ، تعويض كراس آرم ومقره ، اصلاح اسپان و ريگلاژ خط آموزش داده شده است.
مديرعامل اين شركت همچنين اظهار داشت:افراد آموزش ديده به مدت شش ماه كارورزي در امورها مي توانند وارد مرحله سطح دو آموزش شده وپس از گذراندن دوره 120 ساعته ، گواهينامه سطح دو را دريافت نمايند.
وي كسب مهارت تعويض مقره دوبل سوزني و رفع هرگونه اشكال در شبكه برقدار را از ويژيگي هاي آموزش در سطح دو كار با خط گرم دانست.
مهندس صحتي در پاسخ به پرسشي درخصوص تناسب امكانات ما با علم روز كشور در زمينه خط گرم خاطرنشان كرد: در حال حاضر با توجه به اينكه در چندسال اخير ، روش خط گرم در توزيع نيروي برق استانها بكار مي رود ، امكانات وتجهيزات لازم در برق يزد قابل قبول و ايده ال است. وي خريد بالابرهاي جديد ، وسايل وابزار لازم و آموزش هاي لازم براي تشكيل گروه هاي مختلف خط گرم را از برنامه هاي آتي شركت توزيع نيروي برق استان يزد دانست .
برپايه اين گزارش تعميرات خط گرم براي نخستين بار درسال1913 درايالت اهايوامريكا صورت گرفت با توجه به سود سرشار مالي در اين نوع تعميرات شركت هاي ديگر نيز به اين نوع تكنولوژي روي آوردند بطوريكه ازسال 1913 تا 1920 سه شركت سازنده تجهيزات خط گرم در ايالت هاي مختلف آمريكا مشغول بكار شدند.

Send this page to a friend.

Thanks! Your message has been sent